Laten we eerlijk zijn: als beginnend ondernemer is opvallen of anders zijn niet iets wat je als prioriteit zou stellen. De maatschappij heeft je immers geleerd om op veilig te spelen en je in te passen totdat je genoeg ervaring hebt opgedaan om te innoveren.
Maar nu de wereldeconomie steeds concurrerender wordt, is het cruciaal om vanaf dag 1 van je ondernemerscarrière manieren te vinden om je te onderscheiden van andere bedrijven. In dat verband gaat er niets boven het voordeel dat je krijgt door een uniek bedrijfsidee te kiezen.
Unieke bedrijven hebben over het algemeen minder concurrentie, maar de concurrentie die ze hebben zorgt ervoor dat er vraag is naar het product. Het is belangrijk om je te onderscheiden, maar het succes van je onderneming hangt minder af van wat je bedrijfsidee is en meer van hoe je dat idee uitvoert.
Als u op zoek bent naar een uniek bedrijfsidee, zijn hier een paar ideeën om u op weg te helpen: Unieke bedrijfsideeën om in 2022 te proberen 1. Word een personal shopper en promoot je diensten op TikTok Wist je dat TikTok een snelgroeiende bron van inkomsten is voor e-commercebedrijven? Dat klopt – veel TikTok-gebruikers kopen producten rechtstreeks op de video-sharing app in plaats van te shoppen op websites van merken. Maar niet alle gebruikers hebben de tijd om winkelkeuzes te maken – en dat is waar u een bedrijf kunt opbouwen door personal shopping services aan te bieden.
Bij personal shopping koop je artikelen namens een andere persoon – in dit geval een TikTok-gebruiker. Je zult vaardigheden moeten tonen in het vinden van de beste koopjes op TikTok, dus het helpt om te leren hoe je producten onderzoekt op de app. Daarnaast moet je weten hoe je de e-commerce functies van de app kunt gebruiken om een directe aankoop te doen. Het kan een goed idee zijn om je service aan te bieden aan vrienden die TikTok gebruiken, zodat je wat ervaring kunt opdoen en een getuigenis of twee kunt krijgen om met toekomstige klanten te delen.
Zodra u volledig comfortabel bent met het doen van productonderzoek en het winkelen voor items op TikTok, kunt u uw diensten promoten via mond-tot-mondreclame, sociale media, en offline marketing.
uniek bedrijfsidee-exemplaar: TikTok adviseur
2. Start je eigen novelty t-shirt merk Als u een creatief persoon bent en u kunt de passies van mensen weerspiegelen via kunst, kunt u een deel van de $3,91 miljard markt krijgen die aangepaste t-shirts zijn. Mensen gebruiken t-shirts om zichzelf uit te drukken: hun identiteit, waarden, interesses, of soms gewoon de beïnvloeders die ze leuk vinden.
Je zou misschien niet denken aan t-shirts zelf als uniek, maar de reden dat de business zo levensvatbaar lijkt is omdat de niching mogelijkheden eindeloos zijn. Of ze nu voorzien zijn van prachtige kunstwerken, ingewikkelde ontwerpen, pakkende grappen, of LGBTQ slogans – geen enkel ander merk zal uw ontwerpen verkopen.
Om te beginnen zoek je een goed print-on-demand bedrijf en zet je een winkelpui op Shopify op. Bedenk dan originele ontwerpen, voeg ze toe aan je shirts, en krijg betaald wanneer iemand bij jouw bedrijf bestelt.
3. Start een podcast en bouw meerdere inkomstenstromen op Podcasts mogen dan gratis te downloaden zijn, maar de mensen die ze maken werken niet altijd gratis. Via affiliate programma’s, gelaagde Patreon abonnementen, en online live evenementen, kan elke podcaster een inkomen verdienen met hun inhoud.
Podcasten begint met een onderwerp waar je gepassioneerd over bent-een boek, een hobby, of een educatief onderwerp. Vervolgens kun je met mensen die graag over die onderwerpen discussiëren een wekelijkse podcast samenstellen waarin je informeert en onderzoekt.
Je hebt opnameapparatuur en een beetje kennis van audiobewerking nodig om podcastafleveringen te maken. Organiseer een wekelijkse opnamesessie en laat je stem horen om een publiek op te bouwen. Na verloop van tijd kan je verschillende monetisatiestrategieën gaan gebruiken om inkomsten te genereren uit je podcast.
4. Bied virtuele hulp aan andere bedrijven
Nu zo veel bedrijven hun focus verleggen naar online activiteiten, groeit de vraag naar virtuele assistenten. Deze mensen zijn ingehuurde krachten die een breed scala aan taken kunnen uitvoeren, van boekhouding tot e-mailmarketing en persoonlijke taken zoals het beheren van planningen of het regelen van reizen. U kunt virtueel assisteren als voltijdse baan of als bijbaan.
Aangezien bedrijfseigenaren virtuele assistenten van overal ter wereld kunnen inhuren, is deze business niet gebonden aan een specifieke locatie. Om je van de concurrentie te onderscheiden, kun je je bekwamen in specifieke taken waar bedrijven moeilijk talent voor kunnen vinden, zoals het optimaliseren van verkooptrechters of het opzetten van e-mailcampagnes na aankoop.
virtuele assistentie bieden aan bedrijven
|
https://www.newbusinessmanagement.com/ |