Hostme
Image default
Marketing

Risico's van het uitbesteden van linkbuilding

Linkbuilding uitbesteden is een geweldige manier om tijd vrij te maken en je te concentreren op activiteiten met een hogere waarde voor je bedrijf. Het kan echter ook riskant zijn als je het niet zorgvuldig doet. De essentie van linkbuilding is niet om simpelweg links te creëren, maar om een ​​relatie op te bouwen met een andere website. Dit vereist samenwerking met die site en de eigenaar om wederzijds vertrouwen en respect op te bouwen. Wanneer je te maken hebt met een uitbestede linkbuilding service, kan deze relatie moeilijk te cultiveren zijn. Dit komt omdat de serviceprovider meerdere klanten heeft en je slechts een van de velen bent. Als zodanig is het voor hen gemakkelijker om zich te concentreren op het terugkoppelen van zoveel mogelijk sites zonder zich al te veel zorgen te maken over hun kwaliteit of relevantie. Om de risico’s van het uitbesteden van links te minimaliseren, kun je een online marketingbureau zoals Webton raadplegen.

Betalen voor links die nooit geplaatst worden

Linkbuilding is een lang proces en het kan maanden of zelfs jaren duren voordat je de resultaten van je inspanningen ziet. Als je betaalt voor links voordat ze zijn geplaatst, kun je dat geld mogelijk niet terugvorderen als die links niet worden weergegeven in de zoekresultaten van Google. Het is belangrijk om kwalitatieve links op te bouwen. Links die relevant zijn voor je bedrijf en waarde bieden aan potentiële klanten. Om dit in de loop van de tijd te doen, moet je geduld hebben en weten wanneer het tijd is voor nieuwe content creatie projecten of andere linkbuilding initiatieven. Op deze manier heeft je site meer inhoud van hoge kwaliteit wanneer het weer tijd is voor inspanningen voor het werven van links. Bovendien zal het verspillen van geld aan slechte en spam achtige links je merk op de lange termijn alleen maar schaden door de waargenomen geloofwaardigheid in de ogen van Google te verminderen. Neem contact op met een online marketingbureau zoals Webton om dit te voorkomen.

Niet krijgen waar je voor betaald hebt

Het is belangrijk om een ​​contract af te sluiten met je uitbestede linkbuilder. Dit zal je helpen ervoor te zorgen dat ze doen wat ze zeggen dat ze zullen doen, en dat de resultaten aan je verwachtingen voldoen. Controleer de links door te controleren op H1-tags en ankertekst. Je kunt tools gebruiken om te zien of er zoekwoorden worden gebruikt in deze gebieden. Als dit het geval is, kan dit een slecht teken zijn van spam achtige activiteit die onmiddellijk van de site moet worden verwijderd. Om er zeker van te zijn dat je waar voor je geld krijgt, kun je beter een online marketingbureau zoals Webton raadplegen. Op deze manier gaan zowel je inspanningen als je middelen bij het uitbesteden van links niet verloren.

 

 

Advertentie: Hoe hoog zijn linkbuilding kosten?