Wat voor bedrijf je ook hebt, het is erg belangrijk dat jij je weet te onderscheiden van concurrentie. Als je niet weet op te vallen, dan zullen mensen niet veel tijd een aandacht aan jouw bedrijf besteden. Het is dus erg belangrijk dat je mensen laat weten en zien dat jouw bedrijf bestaat en waar het voor staat. Als je graag wilt opvallen met jouw bedrijf dan is het dus van groot belang dat je gaat komen met unieke en creatieve ideeën. Zeker als je een bedrijf bent dat veel concurrentie heeft is het belangrijk dat je een manier gaat vinden om echt op te vallen. Zorg dat je genoeg mensen in dienst hebt die goed zijn in concepten ontwikkelen en creatief denken. Er zijn verschillende manieren waarop je aan de slag kunt als het gaat om ideeën bedenken. HacketonAls je niet veel tijd hebt om aan de slag te gaan met creatieve technieken dan is het misschien wel een goed idee om aan de slag te gaan met een hacketon. Een hacketon is een korte periode waarin je met een team op zoek gaat naar een oplossing voor iets en dit is vaak door creatieve technieken toe te passen. Je bent met een hacketon vaak één of twee dagen bezig en door niet te lang stil te staan bij de oplossingen kun je soms tot hele creatieve ideeën komen. Een hacketon is dus perfect toe te passen als je snel een creatieve oplossing wilt hebben voor een lastig of moeilijk probleem. Pas dit zeker toe in jouw bedrijf of ga hiermee experimenteren. Werk volgens Design ThinkingAls je op zoek gaat naar een creatieve oplossing voor een probleem dan is het handig om te weten waar je kunt beginnen en welke stappen je het best kunt doorlopen. Om deze reden is het erg aan te raden om een Design Thinking workshop te organiseren. Tijdens een Design Thinking workshop krijg je de verschillende stappen van Design Thinking uitgelegd. Als je de stappen van de Design Thinking workshop volgt tijdens het creëren van een concept dan is de kans veel groter dat je tot een concept komt dat echt aansluit op het probleem en wat de doelgroep wilt zien. Door de Design Thinking workshop kunnen jij en eventueel jouw werknemers beter leren hoe je een concept kan inzetten om een betere band te krijgen met jouw doelgroep en hoe je deze beter kunt bereiken.
|